Цифровізація освіти: обмін досвідом та погляд у майбутнє
25 квітня 2025 року відбулася онлайн-конференція методичного об’єднання методистів закладів фахової передвищої освіти (ЗФПО) Луганської області. Захід, присвячений актуальній темі «Цифровізація освіти: сучасні інструменти та методики», зібрав методистів коледжів для обміну досвідом та обговорення перспектив використання цифрових технологій в освітньому процесі.
Основною метою засідання стало ознайомлення з різноманітними цифровими інструментами та методиками, які можуть сприяти підвищенню якості освіти в ЗФПО, що, безумовно, є пріоритетом в умовах сучасних викликів освіти, особливо в післявоєнний період.
Перша частина засідання була присвячена презентації та огляду цифрових інструментів, платформ та програмного забезпечення. Сергєєва Світлана, методист Лисичанського медичного фахового коледжу розкрила переваги використання систем управління навчанням (LMS) в освіті, наголосивши на їхній здатності оптимізувати навчальний процес та забезпечити ефективну взаємодію між викладачем і здобувачами освіти.
Бездєнєжних Марина, методист Лисичанського гірничо-індустріального фахового коледжу поділилася досвідом використання платформи для відеоконференцій, проаналізувавши її переваги та недоліки в контексті освітнього закладу. Її доповідь викликала жваве обговорення серед учасників щодо критеріїв вибору оптимальної платформи для дистанційного навчання.
Арцева Валентина, методист Рубіжанського індустріально-педагогічного фахового коледжу представила доповідь про місце інтерактивної дошки на заняттях в режимі дистанційного навчання. Вона продемонструвала практичні способи використання інтерактивних можливостей для залучення студентів та підвищення їхньої активності під час онлайн-занять.
Завершила першу частину Усачова Олена, методист Відокремленого структурного підрозділу «Рубіжанський фаховий коледж Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», яка ознайомила присутніх з найпопулярнішими онлайн-сервісами для створення тестів та опитувань. Її презентація стала цінним ресурсом для методистів, які прагнуть осучаснити методи контролю та оцінювання знань студентів.
Друга частина засідання була сфокусована на сучасних методиках цифрової освіти. Пивоварова Ганна, методист Відокремленого структурного підрозділу «Лисичанський педагогічний фаховий коледж» Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» детально розповіла про методику перевернутого навчання (Flipped Classroom), розкривши її переваги для активізації самостійної роботи студентів та ефективного використання аудиторного часу.
Міхалєва Ольга, завідувач навчально-методичним кабінетом Сєвєродонецького фахового коледжу культури і мистецтв імені Сергія Прокоф’єва поділилася досвідом впровадження гейміфікації як потужного інструменту для підвищення ефективності освітнього процесу в коледжі.
Її приклади практичного застосування ігрових елементів викликали значний інтерес у колег і були дуже естетично привабливими.
Гаєва Тетяна, методист Первомайського індустріально-педагогічного коледжу виступила з доповіддю про STEM-освіту як важливий інструмент підготовки студентів до успішної кар'єри в майбутньому.
Вона наголосила на міждисциплінарному підході та розвитку практичних навичок, необхідних для сучасного ринку праці.
У заключній частині засідання відбулося підведення підсумків роботи методичного об’єднання методистів закладів фахової передвищої освіти Луганської області в 2024-2025 навчальному році. Голова методичного об’єднання Лейбич Наталія, методист Лисичанського промислово-технологічного фахового коледжу, ініціювала брейнстормінг щодо розробки проєкту плану роботи на 2025-2026 навчальний рік, під час якого учасники активно ділилися своїми ідеями та пропозиціями щодо майбутніх напрямків роботи.
Засідання методичного об’єднання методистів ЗФПО стало важливою платформою для обміну досвідом, обговорення актуальних питань цифрової трансформації освіти та визначення подальших кроків у впровадженні сучасних технологій в освітній процес закладів фахової передвищої освіти Луганської області. Активна участь методистів та представлені ними інноваційні підходи свідчать про високий рівень готовності педагогічної спільноти до використання цифрових інструментів для підвищення якості освіти та підготовки конкурентоздатних фахівців.